Saturday 15 October 2011

sub-concious mind....

bila bercakap pasal sub-concious mind..iaitu minda dibawah sedar..

pada pendapat sayalah kan...
saya yang selalu optimistic, memadang sesuatu itu dengan keaadaan yang baik sangka..
sentiasa berfikiran positif dan suka diri saya pada tahap ceria yang konsisten...
saya suka menghargai apa yang ada disekeliling saya, keluarga saya, adik beradik saya,
jiran saya..maid saya..kalu tiada mak saya..kalu tiada suami saya..
siapalah saya agaknya..

eeemmm....tarik nafas...
sebenarnya..
sub-concious mind..iaitu minda dibawah sedar..
ada kebenaran...

 Kisah pertama saya,

kejadian tu berlaku pada diri saya tahun 2011,...
setelah sekian lama..
baru2 ni saya realise saya  penah berangan-angan...
didepan rumah saya yang x berapa nk baru dan x berapa nak banglo ni..
ada sederat pokok bunga yang menyerupai pokok ala2 keladi yang berdaun lebar..
saya berangan-angan jee...
tapi saya x de la nak menanamnya
sbb selalu bz dgn anak2 yang lima orang tu, kerja lagi...dan weekend saya suka memasak..
so nk tanam pokok bunga yang mcm saya nak tu...
x ler tertanamnya sampai sudah..

so nak jadi cerita tahun 2010 saya dapat maid yang baru..
dan sampai sekarang masih bersama saya...
kebetulannya dia mmg suka bertanam..tgn sejuk org tua2 kata..
jadi..dialah yang merealisaikan angan2 saya secara kebetulan..
mmg pokok tu saya yang tanam dgn dia..tp dia yg menjaganya
(siram dan baja) nak harapkan saya..alamatlah..sumer pokok bunga saya  diet..
sbb kurus2 belaka...heheheheheeh...



































Kisah ke-2,

Saya ada dapur idaman, saya bayangkan saya memasak mknn kegemaran anak + suami saya
di dapur itu.

Warna tema putih, built in cabinet..berkonsep less is more..
simple design, ada glass wall panel warna terang bagi nmpak contras,
ada cutlery tray, ada stainless half basket kat bawah corner cabinet,
ada wall cabinet glass frosted door, built in microwave, oven and fridge
...uhuhuhu....
.lepas tu bayangkan kalau tiada budget atau duit tunai,
nak bayar installment...sikit-sikit..nnti 1-2 thn habis jugak bayar..
TAPI..ada ker sub-cont nak layan org x dek duit macam saya???
hahahahahah...eemmm berangan jer la...

TAPI baru2 ni officemate saya cakap, kalu kerje kat sini, subcond x kisah kalu nak bayar
kitchen cabinet umah kita  installment..bole ajer...wahh!! macam x percaya...

 ..sebab saya baru je keje kat ofis ni..x sampai setahun pon..
gaji yang memuaskan, eemm..working load ok, stress yang membina..
working environment pon okay.. colleague okay.
.terbaikklah!!..
dekat dgn rumah..
senang nk menjengah anak2 kalau ada kecemasan...
Allahamdulilah! Syukur dgn rahmatmu..



Saya percaya, kalo kita sentiasa berfikiran positif, all positif things will come to you..
macam magnet..

so kesimpulannya jgn berhenti untuk mempunyai impian..
dan sentiasa menghargai limpah kurnia yang Allah berikan..
dan sentiasa bersedia ukt memperbaiki kekurangan diri dgn rasa rendah diri..
sesungghnya kita ini  hanya insan kerdil di sisi Allah s.w.t..

No comments:

Post a Comment