Friday 2 March 2012

ketenangan - sakinah

salam,

lama tidak mengjenguk blog kesayang saya ni
hati rasa bercampur-campur bahagia dan berdebar-debar,

anak saya akan ditemuduga sebagai seorang pelajar tahfiz,
alhamdullillah..hatinya sudah lembut untuk menerima tawaran kami sekeluarga
saya doakan hati kecil anak saya tu istiqamah
walaupun usianya tidak kecil, berumur 13 tahun
saya harap dia kan dapat menyesuaikan diri dgn suasana baru
dan dapat berdikari atas diri sendiri

yelah sebagai manusia biasa yang normal,
sebagai ibu khususnya
kejayaan anak-anak, sahsiah diri anak-anak2 adalah keutamaan
solat anak-anak terjaga atau tidak, akhlaknya, budi bahasanya, pelajarannya
kesemua perlu dalam pemantauan ibubapanya

apa yang terbaik yang saya boleh lakukan adalah
doa yang tidak putus-putus serta kesabaran dalam
mendidik dan membesarkan anak-anak saya
sentiasa bersedia dgn sebarang dugaan yang mendatang
hati dgn lapang dada mnerima sebarang dugaan Allah
dengan mengharapkan keredhaanNya
dan sentiasa tidak berkeluh kesah

semoga Allah buka hijab dalam hati saya
yang mana masih tertutup maka bukakanlah luas-luas
harapan agar saya kan jadi ibu yang terbaik dan menjadi
contoh kepada anak-anak saya.
insyaallah! Aminnnn...

No comments:

Post a Comment