Tuesday 17 January 2012

the true colour of me

orang selalu tgk saya happy
ada yang siap label ' look to the cheerful face'
adoii...yelah ceria di luaran di dalam hati hanya Allah yg tahu

saya dari segi luaran (pada pengamatan saya)
saya nmpak cool, cheerful, kdg2 blur and kasar perwatakan
saya selalu berhati-hati semasa berkata-kata
tapi kalu bercakap dgn closed fren and family
pattern language saya pun berbeza
tgk keadaan dan tempat
tp most of the time saya akan sentiasa nmpak happy


sebenarnya saya sangat mudah menangis dan berjiwa sensitive
mudah rasa kasihan dan mudah rasa simpati

kalau seorang itu bercakap kasar/rude
saya mmg cepat ambil hati dan terasa hati
atau seseorang tu yang tidak nk faham body language saya
saya juga mmg seorang yg tidak penyabar
cepat marah tapi cepat cool..
kadang2 saya kuat emo...uhuhuhu

jika rasa self esteem down
saya akan byk diam dan berfikir
dan suka menyendiri

walau apa pun saya sentiasa akan
kawal minda saya supaya sentiasa
optimis, positif dan sentiasa bersangka baik
pada apa2 yg berlaku..
saya suka jadi diri saya sendiri
bukan hipokrit atau bermuka-muka


saya suka berterus terang dan
telus, tp kdg2 saya terpaksa simpan
sebb nk jaga hati org
terpaksa utk kebaikan
sbb penah ada 2 kejadian
bila saya terus terang
all the things goes wrong
and up and down badly

kenapa saya tulis blog tajuk ni?
tanya sama pokok apa sebab goyang..
jawap angin yg goncang..(lagu hazama)
















No comments:

Post a Comment